AŤ TO JISKŘÍ

Levný imobilizer

11. prosince 2007 v 19:36 | Michal Žoldák |  schémata
Jedná se o vylepšení klasického vypínače.Místo něj jsem použil magneticky spínač,tyristor a relé.
Magnetický spínač můžete mít přilepený např: pod výdechem ventilace,pod přístrojovou deskou,ale muže být kdekoli jinde dobře schovaný.
Princip je jednoduchý, po přivedeni napětí na anodu tyristoru se nic neděje, po sepnutí spínače( jen impulz), připojíme kladné napětí na řidicí mřížku, tím sepneme tyristor a ten sepne relé a to spojí obvod, který máme odpojený(benzínové čerpadlo, vstřikovací čerpadlo, cívka startéru...) můžeme nastartovat. Po odpojení napětí z anody tyristoru, relé odpadne a vozidlo je nepojízdné. Z toho vyplývá zapojení do vozidla. Napětí na tyristoru musí být až po sepnuti kličku zapalování a po vypnutí zapalováni být nesmí, jinak by relé neodpadlo.

Ukrytí magnetického spínače je každém z vás. Jsou dvě možnosti jak zařízení používat. Já po sepnuti spínací skříňky přejedu magnetem po místě, kde mám ukrytý magnetický spinac až pak nastartuji. Druhá možnost je mít magnet na jednom místě stále a odstranit ho jen když chcete vozidlo zabezpečit.
Součástky:
libovolný tyristor (spinací proud min 250mA)
odpor 510Ohmu
auto relé na světla k Felicii nebo i jiné(40A)+konektory
magneticky spínač(kontakt ve skleněné trubičce)

Toto zapojeni pro vsechny typy vozidel. Záleží na uživateli co chce spínat (s katalyzátorem: Benzínové čerpadlo,vstřikovací jednotka...)bez něj: v předešlých konstrukcích.
Je možné odpojit více věcí najednou. To je na každém z vás.
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Anketa

Jak se vám líbí moje stránky??

super
dobrý
de to
nic moc
hrůza

Komentáře

1 Balu Balu | E-mail | 20. října 2008 v 14:16 | Reagovat

Koukám na to schéma a něco mi nehraje,KT729 není tyristor,ale triak.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama